FULLGARDEN ÁRNYÉKVITORLÁK, NAPROLÓK Nagy szövési sűrűségű HDPE anyag. Magas UV állóság (95%), tartós színek. Erős varrás, szélálló kivitel. Színválaszték 185g/m2: arany, homok, narancs, terrakotta, piros, fehér, elefántcsont, kék, zöld, ezüst, szürke, antracit. 220g/m2: mokka, beige A napvitorlák 185-250g/m2 anyagvastagságú 100% HDPE szövetek. Apróhézagos szövése révén a szélterhelést kiválóan bírja, annak egy részét átereszti, ami a folyamatos hűtését is szolgálja. Szabásuk direkt ívelt szélű, konkáv. Enyhén áttetsző és mérsékelten vízzáró, felülete szilikonos és öntisztuló tükrös, ezért a fény kb 80%-át, az UV-sugárzás kb 90%-át visszatükrözi. - Mint egy öreg diófa hűs árnyékában! Erősségét és tartósságát a szélébe varrt nagy szakítószilárdságú hevederszalag adja, ami a napvitorla méretétől függően 3-4cm széles. Kiválóan alkalmas például szeles helyeken teraszok fedésére és nyílászárók árnyékolására, hisz a szabad kilátást nem gátolja és a házban nem lesz sötét!
Hasznos információk:
A napvitorla megadott névleges méretei a sarkaiba varrt karikák legnagyobb mérete. Tervezéskor ezt alapulvéve, a kötőelemek helyigényét ehhez hozzászámolva keressük meg a vitorla helyét. - A kötőelemekre minimum 13 cm-t számolunk kézi előfeszítéshez, ilyenkor itt tovább feszíteni már nem lehet, illetve feszítő elhelyezésekor minimum 30 cm-t, aminél persze sodronnyal lehet jóval távolabbi ponton is rögzíteni! A méreteket a SZÖGFELEZŐ külső hoszabbításánál mérjük! (13 cm szögfelező hoszabbítás=10cm mindkét oldali irányban!) Nem tanácsos minden sarkot 13 cm-el vagy minden sarkot túl hosszú sodronnyal tervezni! Egyik esetben nem lehet utánfeszíteni, a másik esetben nagy lesz szélben a lengés! Mindenképpen nagyon erős rögzítési pontot keressünk!
Ha találékonyan és térben látva megtaláltuk az elképzelt vitorlához illő pontjainkat, arra állíthatóan, pl. spanifer-rel, felkötjük a Napvitorlát. Ha szükséges, ezután a meglevő pontok szerint kijelöljük, majd telepítjük a további rögzítési pontokat, oszlopokat. Amint az oszlopok is tökéletesen stabilak, felkötjük arra is a Napvitorla sarkait, majd folyamatosan figyelve helyére feszítjük a vitorlát. Miután minden a helyére került, cseréljük a csomagrögzítő spanifereket fém kötőelemekre!
Több Napvitorla esetén számoljunk a köztük kiakuló "résekkel" és átfedés esetén figyeljünk a szüséges távtartásra. (benapozás, dörzsölődés-kopás)
A rendelt napvitorlához kérése esetén adjuk a szüséges kötőelemeket is, de ehhez kérem írja le a rendelésben a rögzítési pont jellegét (pl.: gerendavég, üregestégla vagy tömörtégla fal, fém vagy fa oszlop. 5 cm feletti szigetelésnél nagyobb vitorla rögzítése csak csavarral nem biztonságos, kérdezzen!) és a napvitorla sarka és a rögzítési pont közé tervezett távolságot. Ezek alapján mi sarkonként összeállítjuk a szükségletet a tiplitől a lánctoldókig és küldjük! A költségek pár ezer forintban megállnak sarkonként, még ha több INOX sodrony is szükséges!
Az egyedileg levarrt vitorlák, de általában a vitorlák esetében nagy jelentősége van a rögzítési pontok stabilitásának. A vitorlákat emberi kézben rejlő erőnél nagyobb erővel kell feszíteni, ami a vitorla méretével arányosan csak nő a legkisebb vitorlák is nyúlnak, oldaluk egyenesedik minimum 10 cm-t). Tehát a simán csak felakasztgatott vitorlák bár árnyékuk megfelelő, még nem feszített membránok.
Visszatérve az egyedi vitorla tervezésére és varrási garanciájára kérem, mindenképpen vegyék figyelembe, hogy szabáskor cégünk stabil rögzítési pontokat és a megadott méreteket veszi figyelembe. Ez alapján teszünk javaslatot a feszítési visszavételekre (a feszítéshez szükséges kötőelemek és „nyúlás” helye), amivel a vitorla méretét a rögzítési pont méretekhez képest csökkentjük. Ezen méretek visszaigazolása után kezdjük a gyártást. Amennyiben a legyártott vitorlát ezek után a Megrendelő nem tudja a helyére rögzíteni az vélhetően építési hiányosságból adódhat. Természetesen mi is tévedhetünk kimérés-szabáskor, ebben az esetben minden felelősséget vállalunk. Viszont flexibilis anyagról lévén szó a vitorla méretétől függően 1%-os méretbeli pontatlanságot még nem tekintünk hibás vitorlának, annak felszerelésében ez nem is jelent semmilyen problémát.
Továbbiakban a felmerülő vitás esetben kiszállási és építési díj ellenében a vitorlát felhelyezzük természetesen, ha lehetséges. Ha a felszerelés meghiúsul, mert varrási okokból kifolyólag hibás méretű a vitorla, a Megrendelőt semmilyen költség nem terheli, a vitorlát visszavásároljuk. Amennyiben viszont méretmegadási, rögzítési pont kialakítási- illetve tervezési hiba az építés akadálya, a költségek a Megrendelőt terhelik.